Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het forum gaat in onderhoud!! Ondanks dat het in onderhoud is
kan er weer gepost worden.

Mvg Het Team

Je bent niet ingelogd. Log in of registreer je

Help me. ;.; [Open]

2 plaatsers

Ga naar beneden  Bericht [Pagina 1 van 1]

1Help me. ;.; [Open] Empty Help me. ;.; [Open] wo mei 21, 2014 4:59 am

Cheyenne Woods

Cheyenne Woods

Met een zucht veegde ze een lok van haar blonde haren uit haar ogen. Het was inmiddels al... even kijken... half vier en ze was nog steeds bezig met het poetsen van Everest. Welke idioot had dan ook bedacht dat ze een hagelwit paard wou hebben dat hagelwit bleef? Cheyenne had heel veel over voor wat interactie met paarden, maar een poetsbeurt van inmiddels drie uur lang was echt over de top. Hierna mocht ze ook nog de shetlanders van die desbetreffende vrouw longeren en daarna mocht ze dan eindelijk even op haar Haflinger rijden. Die overigens ook voor de hoge dressuur gereden werd, want ja, dochter van zeven moest wel iets om handen hebben.
Dochter van zeven was een tering irritant klein kutkind dat Cheyenne regelmatig voor haar voeten liep. Dochter van zeven was een zeurderig klein huilerig meisje wat totaal geen interesse in paarden had. Dochter van zeven liep geregeld jankend naar haar mammie toe puur om Cheyenne te pesten. Het enige wat Cheyenne dan kon doen om te reageren was lief glimlachen, in de hoop dat haar kinderlijke gezichtje met de sproetjes wat goed deed. Vaak had ze mazzel, maar de laatste tijd trok mevrouw toch steeds vaker een zuur gezicht. Het zou niet lang meer duren voordat Cheyenne alle shit over haar heen ging krijgen.
"Nou Everest," besloot Cheyenne toen bijna alle vlekken verdwenen waren, "ik denk dat je wel klaar bent. Ik zal je mooie deken even omdoen en dan mag je op stal." Afschuwelijk vond ze de manier waarop er hier met paarden om werd gegaan. Ze woonde hier vanwege haar zus, Christa, die als ernstig talentvol werd beschouwd. Cheyenne was maar middelmatig dus mocht ze alles zelf bekostigen. Wat inhield dat ze er nu weet ik hoeveel verzorgdieren op nahield waar ze gelukkig dan wel weer wat aan verdiende. Ze deed namelijk alleen maar de rottaakjes. Rijden echt heel zelden en dan was het alleen maar als het paard zeer explosief was. Ze had het ervoor over. Ooit hoopte ze groom te worden bij een leuke ruiter. Die bitch die ze nu hielp...
"CHEYENNE IK WIL OP KNORRIE RIJDEN." Cheyenne's gezicht vertrok toen ze het dochtertje van mevrouw de stal binnen zag komen.
"Ehh, Maddy, ik ben bang dat dat niet gaat." Een onzeker lachje sierde haar lippen terwijl ze oogcontact met het meisje probeerde te maken. "IK WIL OP KNORRIE RIJDEN!" riep ze uit. "KNORRIE KNORRIE KNORRIE."
"Maddy, dat kan niet. Knorrie heeft pijn aan zijn hoefjes en je mama wil dat ik hem longeer vandaag. Over een paar daagjes kun je weer rijden." Het meisje was nog niet klaar met scanderen en beschaamd keek Cheyenne om zich heen. Was er niemand die Maddy even van haar over kon nemen?
Waar was die moeder van haar in godsnaam in dit soort situaties?

2Help me. ;.; [Open] Empty Re: Help me. ;.; [Open] wo mei 21, 2014 8:28 am

Alice.

Alice.

Fluitend liep Alice het erf op, zonder echt doel. De hele middag had ze doorgebracht met bankhangen, klagen over het weer en naar hersenloze programma's op TLC kijken. Over bruidsjurken en zo. Waar je niet bij na hoefde te denken. Niet dat ze zich niet vrolijk voelde, ze had gewoon een van haar luie dagen. Een extreme versie ervan, dat wel. Plus het feit dat ze hier net nieuw was en nog niet echt de kans had gehad om vrienden te maken. Of nou ja, die kansen waren wel langsgelopen maar ze had ze niet gepakt. Sociale interactie was niet een van haar sterkste kanten, vandaar, en het duurde altijd even voor ze genoeg moed bij elkaar had geschraapt om die drempel over te stappen. Maar, had ze zich voorgenomen, nu zou ze een voorzichtige poging wagen. Ooit moest ze het doen, en uitstellen maakte die drempel alleen maar hoger.
Haar humeur werd al iets minder opgewekter bij het horen van het kindergekrijs. Ze hield niet van kinderen, of nou ja, als baby waren ze nog wel schattig, maar zodra ze konden praten en nadenken nam dat al heel wat af. Dan werd ze echt helemaal gek van ze.
Het tafereel waar ze in terecht kwam zodra ze de stallen instapte, was bijna vermakelijk, als ze niet zo'n medelijden had gehad met de tiener die het doel en slachtoffer was van het gegil.
“IK WIL OP KNORRIE RIJDEN! KNORRIE, KNORRIE, KNORRIE.”
Demonstratief stopte Alice haar oren en rolde met haar ogen. Kleine kinderen, ze waren allemaal hetzelfde. De zus, of wie ze ook was van het meisje, antwoordde iets wat Alice niet hoorde, omdat ze haar trommelvliezen beschermde, maar het leek niet te helpen, en ze leek bijna beschaamd door de mislukking.
Toen had Alice een briljante ingeving en met een plop bevrijdde ze haar vingers.
“Waarom ga je Knorrie niet poetsen? Dat vindt-ie vast wel leuk en zo. Pony's houden ervan om geborsteld te worden.” Alice zette haar meest minzame glimlach op, en kruiste achter haar rug haar vingers, hopend dat het zou werken.

- Flutje, ik heb echt al heel lang niet meer gepost. :') -

3Help me. ;.; [Open] Empty Re: Help me. ;.; [Open] wo mei 21, 2014 8:50 am

Cheyenne Woods

Cheyenne Woods

“Waarom ga je Knorrie niet poetsen? Dat vindt-ie vast wel leuk en zo. Pony's houden ervan om geborsteld te worden.”
Cheyenne keek dankbaar het meisje aan wat dit zei.
"JENNE MOET KNORRIE POETSEN," scandeerde ze nu. Damnit. "Ik moet je mama's paarden doen, Maddy," antwoordde Cheyenne gauw. Maddy haalde haar schouders op, schopte tegen de staldeur aan en rende toen luid gillend weg.
"Ik hoop oprecht dat zij nog eens flink gebeten wordt door Knorrie," mompelde ze,"of dat ze kapot valt. Als mijn dochter ooit zo arrogant is, dan aborteer ik haar ookal is het er veel te laat voor." Ze klopte Everest even kort op zijn hals.
"Ik ben trouwens Cheyenne, heel erg bedankt voor je redding." Een oprechte glimlach sierde haar gezicht terwijl ze op het meisje af liep. "Jij bent nieuw hier, of niet soms? Ik heb je nog nooit gezien namelijk."

- shitty post is shitty lol -

4Help me. ;.; [Open] Empty Re: Help me. ;.; [Open] wo mei 21, 2014 10:07 pm

Alice.

Alice.

Het zus-meisje wierp Alice een dankbare blik toe, en aarzelend grijnsde die terug. Nope, sociaal zijn was geen verborgen talent wat haar betrof. Eerder ongemakkelijke stiltes creërend, dat kwam dichter in de buurt.
Zonder waarschuwing begon dat ettertje weer te krijsen. “JENNIE MOET KNORRIE POETSEN!” Deden kleine kinderen dat niet zelf? Alle manegemeisjes die Alice in haar leven was tegengekomen werden helemaal gek van extase als ze een shetlander mochten poetsen of zo en manen mochten invlechten. Dit kreng blijkbaar niet.
“Ik moet je mama's paarden doen, Maddy,” antwoordde het slachtoffer. Nukkig haalde Maddy haar schouders op, reageerde haar frustratie af op een staldeur, wat de eigenaar van die stal minder leuk vond en rende toen met nog net geen rood flitsende sirene aan weg.
“Ik hoop oprecht dat zij nog eens flink gebeten wordt door Knorrie of dat ze kapot valt. Als mijn dochter ooit zo arrogant is, dan aborteer ik haar ook al is het er veel te laat voor.” Alice schoot in de lach bij het horen van het gemopper.
Het meisje stelde zich voor als Cheyenne, en Alice lachte ongemakkelijk bij het horen van het bedankje.
“Ja,” bevestigde ze het vermoeden dat ze nieuw was, “ik ben nieuw ja.” Ze zweeg even. “En technisch gezien is het de schuld van haar moeder, omdat die haar teveel verwent, en niet van Maddy.” Goed bezig, Alice, vermaande ze zichzelf, wees eens niet zo serieus.
“Hoe lang ben jij hier al dan?” kaatste ze de bal terug, ongemakkelijk met het feit dat zij het gespreksonderwerp was. Niet dat ze een of ander tragisch verleden had of zo, het was gewoon veel te saai en er viel niets boeiends over te vertellen. En het was vaker voorgekomen dat mensen dan hun interesse in haar verloren zodra ze erachter kwamen dat ze niet uitging en geen hoge ambities had, die de rest van de mensheid wel leek te hebben. En dat ze niet de meest geweldige gesprekspartner was, vooral niet bij het eerste contact.

Gesponsorde inhoud



Terug naar boven  Bericht [Pagina 1 van 1]

Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum